ماجرای افشای اطلاعات بیماران در یکی از بیمارستان‌های مشهد چه بود؟ آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس دستگیر شد کشف جسد خون‌آلود مرد جوان در بزرگراه نشت ۱۰ تن قیر مذاب از تانکر حمل قیر در شهرک عسکریه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)+ عکس دفاع معاون وزیر کار از وضعیت دستمزد کارگران | امیدواریم در طرح همسان‌سازی حقوق، حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی به ۹۰ درصد حقوق کارکنان برسد متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران | دولت برای پرداخت بدهی تامین اجتماعی برنامه‌ریزی کرده است پیام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به مناسبت روز کارگر: مقام کارگر به فرموده رهبر معظم انقلاب دارای قداست است یک کشته و ۲ مصدوم بر اثر تصادف در جاده ماریان به زاک+عکس پلیس محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد را کشف کرد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) عامل ضرب و شتم شهروندان در یک اتوبوس شهری تهران دستگیر شد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت تاخیر پرواز مشهد - تهران هواپیمایی چابهار چه بود؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقتی مقتول خواست قاتلش اعدام نشود! خراسان‌رضوی رکورددار حوادث ترافیکی طی هفته گذشته کشف موادغذایی احتکارشده در کاشمر به ارزش بیش‌از ۴.۵ میلیارد ریال پیگیری دادستانی مشهد در خصوص حادثه غرق‌شدگی در یکی از استخرهای این کلانشهر چطور سطح هورمون شادی خود را افزایش دهیم؟ رژیم غذایی برای کودکان ممنوع؛ بهترین راه برای درمان چاقی کودکان تیمارگاه حیات‌وحش استان خراسان‌رضوی راه‌اندازی می‌شود
سرخط خبرها

باید و نباید‌های غذایی برای تیروئیدی‌ها!

  • کد خبر: ۹۲۳۲۱
  • ۲۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۶
باید و نباید‌های غذایی برای تیروئیدی‌ها!
کم‌کاری تیروئید، به حالتی گفته می‌شود که بدن به اندازه‌ی کافی هورمون تیروئید تولید نمی‌کند. هورمون تیروئید به کنترل رشد، ترمیم و سوخت‌وساز بدن کمک می‌کند. درنتیجه افراد مبتلا به کم‌کاری تیروئید ممکن است خستگی، ریزش مو، افزایش وزن، احساس سردی، ناامیدی و نشانه‌های دیگری را تجربه کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، محصولات لبنی مانند ماست، بستنی و شیر حاوی ید هستند. برای جلوگیری از بزرگ شدن غدد بدن به ید نیاز دارد. به همین هدف خود را با ماست یخ‌زده درمان کنید.

آیا تیروئید شما به خوبی کار می‌کند؟

اگر تیروئید شما آنطور که باید هورمون تولید نمی‌کند و یا بیش از حد کار می‌کند، به هر حال اثر منفی روی بدن شما می‌گذارد. هورمون‌های تیروئید سطح انرژی، متابولیسم، دمای بدن، خلق‌وخو، ضربان قلب و فشار خون شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

غذا‌های مناسب برای تیروئید:

اگر دچار کم‌کاری تیروئید هستید، این مواد غذایی می‌تواند به شما کمک کند:

جلبک دریایی: جلبک دریایی به طور طبیعی غنی از ید هستند که برای عملکرد طبیعی تیروئید مورد نیاز است. جلبک دریایی را با سوشی بخورید و یا روی سالاد بریزید.

آجیل شور: آجیل برزیلی و فندق منبع عالی سلنیوم هستند که به پشتیبانی از عملکرد سالم تیروئید کمک می‌کنند. یک کیسه کوچک آجیل برای روز خود بسته‌بندی کنید.

ماهی پخته: ماهی سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ و سلنیوم است که هر دو به کاهش التهاب‌ها کمک می‌کنند. برای دریافت یک دوز مناسب امگا ۳ و سلنیوم، باید چند وعده در هفته از آن میل کنید. ماهی سالمون، تن، میگو و... برای شما مناسب هستند.

ماست تازه: محصولات لبنی مانند ماست، بستنی و شیر حاوی ید هستند. برای جلوگیری از بزرگ شدن غدد بدن به ید نیاز دارد. به همین هدف خود را با ماست یخ‌زده درمان کنید.

تخم‌مرغ تازه: تخم‌مرغ حاوی سلنیوم و ید است. حتما یک تخم‌مرغ کامل بخورید، زیرا زرده بیشترین مواد مغذی را در خود نگه می‌دارد.

گوشت: انواع گوشت‌ها از جمله گوسفند، گاو، مرغ و... برای شما مفید هستند.

سبزیجات: همه سبزیجات.

میوه‌ها: از جمله انواع توت، موز، پرتقال و گوجه‌فرنگی.

دانه‌های فاقد گلوتن: برنج، گندم سیاه، کینوا، دانه چیا و دانه کتان.

نوشیدنی‌ها: آب و سایر نوشیدنی‌های بدون کافئین.

مواد غذایی که نباید بخورید

غذا‌های فرآوری‌شده: هات داگ، کیک، کلوچه و ... و...

انواع فست فود

مکمل‌ها: مصرف کافی سلنیوم و ید برای سلامت تیروئید ضروری است، اما دریافت بیش از حد از هر دو ممکن است باعث آسیب به بدن شما شود.

منبع: آخرین خبر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->